תכנון ועיצוב חדרי מקלחת לגיל השלישי

אני מאוד אוהבת לתכנן חדרי מקלחת, יש חשיבות ענקית לחדר אמבטיה יפה ומעוצב אבל חשיבות יותר גדולה לבטיחות ופרקטיות בעיקר כאשר מדובר בתכנון ועיצוב לגיל השלישי. 
החדר יכול להיות יפיפה אבל אם הוא לא יהיה פרקטי, לא תאהבו להשתמש בו ואז הוא יראה פחות מושך בעיניכם שזה כשלעצמו מוריד אנרגיות.
אני מקבילה זאת לאדם יפיפה מבחוץ אך מבפנים, איך נגיד, הוא לא. זה אוטומטית הופך אותו ללא מושך, לפחות בעיניי.
עיצוב פנים הוא לא רק לייצר חלל יפה ומסוגנן, בעיצוב פנים אנחנו נתייחס להנדסת אנוש ולצרכי הלקוחות שמשתמשים באותו חלל כך שבטיחות ופרקטיות לא יבואו אף פעם על חשבון היופי והעיצוב וההפך.
 
בחדרי המקלחת לגיל השלישי אני מתחשבת בכמה קריטריונים ובא לי לשתף אתכם.
אז קבלו טיפים ממש על קצה המזלג כאשר אתם מתכננים את חדר המקלחת שלכם:
פתחים
הפתחים צריכים להיות מספיק רחבים על מנת שכסא גלגלים יוכל לעבור בהם בקלות, מינימום פתח מומלץ הוא 90 ס"מ רוחב.
כאשר אתם רוכשים דלתות, ישנה עדיפות לדלת קלילה ולא כבדה, דלת כיס או דלת נגררת עם מסילה עליונה. הדלת צריכה להיות עם ידית שנפתחת בלחיצה מטה ולא בסיבוב כמו ידית כפתור. 
בנוסף,  אל תשכחו לשים לב למפתח רחב מספיק במקלחון ואם ניתן לפתוח לגמרי על מנת ששני אנשים יוכלו להיכנס מה טוב (המחשבה מאחורי זה היא שיוכל להיכנס לשם גם האדם עם המוגבלות וגם האדם שעוזר לרחוץ אותו) 
מקלחת או אמבטיה
תמיד יש את ההתלבטות האם לתכנן אמבטיה או מקלחת וישנם הרבה שיקולים מסביב, בין אם זאת אמבטיה בשביל הנכדים הקטנים או הפחד שערך הדירה יירד אם תהיה מקלחת במקום אמבטיה. בגיל השלישי ישנה עדיפות מובהקת של מקלחת על אמבטיה שכן הרבה יותר נוח להתנייד עם כסא או מקל הליכה ולהיכנס למקלחת מאשר לאמבטיה, גודל המקלחת צריך להיות מספיק גדול שכסא גלגלים יוכל להיכנס להסתובב ולהתנייד בחופשיות. 
כסא ישיבה במקלחת
כחלק מתכנון חדר מקלחת שכזה אני תמיד לוקחת בחשבון את נוחות המשתמש, ואחד הפריטים שחשובים בעיניי לתכנן זה מושב במקלחת עצמה. ישנן כמה אפשרויות עיצוביות למושב. אם יש אפשרות ניתן לתכנן מושב בנוי, אפשרות נוספת היא לרכוש כסא מתקפל נייח שתלוי על הקיר וניתן לפתוח ולסגור כשרוצים. אפשרות שלישית היא שרפרף או כסא נייד שמיועד לחדרים רטובים וניתן להכניס ולהוציאו מהמקלחת.
מאחזי ידיים
ישנם כמה סוגים של מאחזי יד. מאחז יד מתקפל ומאחז יד קבוע, את מאחז היד הקבוע ניתן להתקין במאוזן או במאונך. מקומות שחשוב להתקין בהם מאחזי ידיים בצידי האסלה ובמקלחת.
תאורה טובה
אחד הדברים החשובים שלא כדאי להתעלם מהם הוא תכנון תאורה נכון. כמובן שקודם כל חשוב שגופי התאורה יהיו מוגני מים ומרוחקים 60 ס"מ ממקור המים (מקלחת/כיור). חשוב למקם תאורה תקרתית שמציפה את החלל בהרבה אור ולא יוצרת צללים, בנוסף אני מאוד אוהבת להכניס גם תאורת אווירה נחמדה אם זה מעל נישה של אסלה או לצד המראה. וכמובן תאורה ממוקדת וחזקה מעל או לצידי המראה, שתאיר טוב את הפנים אם לזמן הגילוח או האיפור. שימו לב, כדאי שתהיה הלימה בין בחירת צבעוניות האריחים והריצוף לבין גוון התאורה שתבחרו.
 
 
חדרי מקלחת מונגשים יכולים להיות גם מעוצבים וגם פרקטיים וזה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני.
אם גם אתם עומדים לפני שיפוץ או בנייה ומחפשים מישהו שילווה אתכם בתהליך
♥ דברו איתי, בואו ניפגש על כוס קפה ואשמח להתאים לכם את אחד משירותיי