חמישה טיפים גדולים לחדרי שינה קטנים

בעיניי חדר השינה הוא החדר הכי שוב בבית, החדר שבו נרגעים לאחר יום עבודה ארוך והחדר שבו ממלאים מצברים ויוצאים לקראת יום חדש. לרוב הגדול של האנשים הגרים במדינתנו הקטנה יש חדרי שינה קטנים ולא פעם אני שומעת אכזבה מגודל החדר או הלוואי שהיה לנו חדר שינה גדול ומפנק יותר, אז גם חדרי שינה קטנים יכולים להיות מעוצבים ומפנקים . קבלו חמישה טיפים גדולים לחדרי שינה קטנים.

אל תפחדו מצבעים כהים 

יש לי חדשות בשבילכם, אף פלטת צבעים בהירה לא תגדיל לכם גם את החדר הכי פצפון בבית. וזה אחלה של חדשות כי עכשיו אפשר להשתולל עם הקירות.

חדרי שינה קטנים יכולים להיות אתגר עיצובי ובדרך כלל באופן אוטומטי אנחנו בוחרים ללכת על הגוונים הבהירים. לא פעם אמרו לי לקוחות "אבל אם נצבע בצבע כהה זה יקטין את החדר". בחירת פלטת צבעים בהירה לאו דווקא תגדיל לכם את החדר. 

אל תפחדו לגוון לכם את קירות החדר בצבעים כהים. תבחרו קיר או שניים או אפילו את התקרה ותדגישו אותם בצבעים כהים בגימור מט. שימו לב לא להוסיף יותר מידי צבעים כהים גם בריהוט, אנחנו לא רוצים להפוך את החדר למערה, שמרו על מינונים נכונים.

a

ויהי אור

רובנו אוהבים חושך מוחלט בחדר השינה כאשר הולכים לישון, אבל מה קורה בשאר שעות היום? לחדר השינה יש המון שימושים מלבד לישון, ועל כן התאורה בו צריכה להיות מגוונת ובעלת המון שימושים אם זה לקריאה, התארגנות בבוקר, רומנטיקה והרגעות. אני מציעה להכין רשימה מסודרת של כל הפונקציות הרצויות בחדר, לדוגמא: פינת איפור, שולחן עבודה, פינת קריאה ועוד, כל דבר צורך סוג שונה של תאורה. 

חשוב שתהיה לכם תאורת תקרה כללית המאירה את כלל החדר ועל פי הפונקציות הנדרשות התאימו תאורה ממוקדת ותאורת אווירה.

אני אישית אוהבת בחללים קטנים שהרצפה תהיה חשופה כמה שיותר ולכן פחות אוהבת להשתמש בתאורה רצפתית. 

לאינסטגרם של טליה  -  דף הפייסבוק של טליה

בחירת ריהוט מודולרי שמכיל כמה פונקציות

חדר שינה קטן יכול להיות כיפי ונעים, אבל באותה מידה הוא יכול להיות גם סיוט של כאוס ובלאגן. אז איך מכניסים את כל מה שצריך לחדר שבקושי מספיק לאחסון של מיטה וארון? 

כאשר אתם מגיעים לבחור ריהוט לחדר, חפשו ריהוט מודולרי שיכול לשמש אתכם לכמה פונקציות, אם זה ספסל עם אחסון מתחתיו או מראה שהיא גם מדף וגם עם מקום לתליית תכשיטים או תיקים. השוק מוצף בהמון אפשרויות, תכנון נכון מבעוד מועד והתכווננות מראש לריהוט מותאם יכולה לעשות פלאים בחללים קטנים.

 

וילונות

אפילו חדר השינה הקטן ביותר נראה מרווח ומסוגנן יותר ברגע שמתקינים וילונות חדשים. תלו את הוילונות גבוה, החדר נראה מרווח יותר כאשר מחברים את מוט הווילון קרוב לתקרה במקום שיהיה צמוד למסגרת החלון. כאשר הוילון מתחיל מגובה תקרה עד הרצפה זה מושך את העין כלפי מעלה לאורך כל הווילונות, ויוצר אשליה של גובה.

תמנעו מטקסטורות והדפסים כבדים מידי שיוצרים חלל חנוק, תבחרו בדים קלילים עם הדפסים עדינים.

תבחרו מוטות וילון רחבים שיעזרו ליצור אשליה של מרווח, כך שהווילון נפתח לחלוטין ממסגר את החלון וגורם לחלון להראות גדול יותר ומאפשר ליצוק יותר אור אל תוך החדר.

צמחיה 

"מה פתאום להכניס צמחיה לחדר השינה את רוצה להרוג אותנו?!?!?!" נשבעת לכם שאלו המילים המדויקות שלקוחה יקרה שלי אמרה לי. 

נכון, את רוב הצמחים לא מומלץ להכניס לחדר השינה מכיוון שהם "גונבים " לנו את החמצן בלילה. אבל ישנם צמחים מסוימים שלא רק שמקפיצים את מראה הבית אלא גם מנקים את האוויר ומשפרים את איכות השינה. תכניסו את החוץ פנימה, הירוק מוסיף רעננות וקלילות לחדר וגם זריקת צבע נהדרת לחלל.

אז קבלו אותם, הצמחים שמתאימים לחדר השינה.